Tool voor digitaal overleg
Corona zette een digitale versnelling in gang op scholen. Leerlingen gaan wanneer nodig via online lessen in verbinding met de leerkracht. Overleg tussen ouder en school gebeurt online. Ook de communicatie tussen ouders en vrijetijdsorganisaties verloopt vaak digitaal.
Wat voor een beestje is een ondersteuner?
Wie is dat nu eigenlijk een ondersteuner en hoe ziet een ondersteuner eruit? Ondersteuning is nog te vaak een black box.
Inclusie faciliteren: welke rollen heb jij?
Met deze tool willen we je aanmoedigen om tijd te nemen om na te denken over welke rollen en posities jij inneemt in het inclusietraject van een kind of jongere.
Vertel mij eens: Hoe werkt inclusief onderwijs eigenlijk?
In deze 4-delige podcastreeks gaan we in gesprek met een ouder over inclusief onderwijs.
Deze podcast werd gemaakt door Julie Vandenberghe, student UGent Pedagogische Wetenschappen
Coronarapport: De impact van corona op de positie van ouders die kiezen voor inclusie
We hadden echt gehoopt dat we geen corona rapport 2.0. moesten schrijven, maar corona blijft ons teisteren. Het doet een aanval op onze manier van leven, het doet een aanval op inclusie.
Coronarapport: Het zijn pittige tijden voor ouders die kiezen voor inclusie!
We schrijven eind 2020, bijna dagelijks worden we geüpdated met de laatste Corona-cijfers, -maatregelen en schakelen we over van de ene code naar de andere. We dragen zorg voor elkaar, maar slagen we er ook voldoende in zorg te dragen voor ouders die kiezen voor inclusie?!